Therapeutische Kinderyoga

Kinderen spiegelen onze tijd.

Een tijd waarin we constant te maken hebben met prestatie, snelheid, perfectie, chaos, drukte en weinig tijd om te ontspannen en stil te staan bij ons gevoel. Kinderen reageren op hun eigen wijze op deze snelle hectische maatschappij door zichzelf terug te trekken of overprikkeld te raken, wat zich kan uiten in (extreem) druk gedrag, faalangst, concentratieproblemen, ademhalingsproblemen, buikpijn- en hoofdpijnklachten enzovoort.

Omdat niet elk kind in een groepsles een yogaprogramma op maat aangeboden kan krijgen, biedt Kinderpraktijk Inmind ook individuele Therapeutische Kinderyoga aan.

14344779_326008891086314_4205124067891045664_n1

Het programma is geschikt voor kinderen vanaf 4 jaar die baat hebben bij individuele begeleiding-op maat.

Dit kan wezen wanneer er sprake is van:

• weinig zelfvertrouwen;
  • stress;
  • leer- of concentratieproblemen;
  • het herstellen van ziekte;
  • hooggevoeligheid, hyperactiviteit, ADHD, autisme, een fysieke of mentale beperking;
  • psychosomatische klachten als buikpijn, hoofdpijn en slaapproblemen;
  • voedselintoleratie, eczeem en allergieën;
  • blaasproblemen;
  • ademhalingsproblemen;
  • Syndroom van Down;
  • enzovoort…

Binnen het programma wordt het kind in zijn totaliteit benaderd en wordt aangesloten op de belevingswereld van het kind, waardoor het zijn eigen ruimte en grenzen leert ontdekken en respecteren op positieve en speelse wijze. Balans op fysiek, mentaal en emotioneel vlak wordt bevorderd. Kinderen worden ontmoet binnen hun mogelijkheden in plaats van beperkingen en worden geholpen de weg te ontdekken naar kracht, vertrouwen en ontspanning. Dit werkt positief uit op o.a. het gevoel van eigenwaarde en fysieke en mentale flexibiliteit, als ook in het omgaan met de betreffende klacht of gedrag.

Therapeutische Kinderyoga helpt het kind de kracht in zichzelf te ontdekken!

De sessies duren 60 minuten, tenzij anders overeengekomen.